Saturday 20 May 2017

Låånghelg

Eftersom jag måste varit väldigt trött igår kväll och inte posta detta inlägg gör jag det nu istället, godmorgon 😀


Denna helg är en långhelg och för oss är det en extra lång långhelg.
På Måndag är det Victoria Day.

Victoria Day  är en kanadensisk helgdag som firas den sista måndagen före den 25 Maj, till ära för drottning Victoria's födelsedag.

För oss blir den här helgen extra lång eftersom sambo har ledig Fredag.

Vädret ska bli hyfsat, bara det inte regnar så är jag någorlunda nöjd 😀

Idag har det varit en lång dag upp tidigt och långa promenader, lämnade bilen på service och gick från bilhandlaren hem och sen tillbaka för att hämta den, sammanlagt närmare en mil blev det.

Efter att vi farit runt hit och dit och sen hem och sen ut igen så blev det hämtpizza, hade varken ork eller lust att laga nåt.



Kände för en öl till maten, enda singel öl jag kunde köpa var denna "lilla" flaska på 710 ml.

Efter maten blev det film, Fist Fight med Ice Cube, Charlie Day och Tracey Morgan bl.a.
Kanske inte världens bästa film men lite smårolig var den allt.

Nu ska jag ta och pallra mig ur soffan och förflytta mig till sängen för jag känner att ögenen börjar gå i kors nu.

Tack och Godnatt!!



No comments:

Post a Comment