Tuesday 23 May 2017

KAFFE

Alltså igår morse vakna jag straxt innan 5 och hade svårt och andas...
Ingen astma medicin hemma så jag gick upp tog en allergi tablett och kände att det lättade en aning i bröstet.

Eftersom det var en helgdag igår, Victoria Dagen, så var jag inte säker på om vårdcentralen var öppen.
Men innan klockan slog 9 stod jag utanför dörrarna tillsammans med 4 andra och väntade på att de skulle öppna.

Klockan 10 var jag ute i solen igen med en påse från apoteket.

Det var inte bara mina astma sprayer där i utan också tabletter för min mage.

Jag håller antagligen på att få magsår så han frågade mig om jag drack kaffe och hur mycket.
Eftersom jag drog på svaret hur mycket så sa han : fair amount .... ( ganska mycket )

Så de  kommande 2 veckorna så får jag inte röka, dricka alkohol, ta inflammationshämmande eller dricka KAFFE.. inget kaffein med andra ord. De 3 första inga problem 😀

Jag har klarat mig igenom lite mer än halva dagen nu och det går skit...

Jag har huvudvärk och jag är sjukt trött.

Jag har 13 dagar kvar efter denna

Wish Me Luck!!!!

Lånad bild



2 comments:

  1. Hur mår du nu? <3
    Min mamma har också astma. Minns några gånger när hon har fått astmaanfall och vi har fått ringa efter ambulans. Den ena gången var det riktigt illa.
    Hoppas att du snart mår bättre. Ta hand om dig!
    Kram kram Katarina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo tack mår bättre, magen krånglar dock har återgått till kaffet men bara 1 per dag, astman har jag under kontroll tror jag :) mycket otäckt med attacker och att stå jämter och inte kunna göra nåt måste vara hemskt.
      Ta hand om dig med
      Kram

      Delete