Friday 5 May 2017

Back to normal

Alltså det känns ju som så nu när jag sitter med regnet ösande ner utanför.
Igår hade vi en helt underbar dag, otroligt varmt 25 grader i skuggan men idag är vi tillbaka till regnet...

Annars då?
Jo kokade Tomato Jam ( Tomat sylt/marmelad ) häromdagen och eftersom jag multitaskade så kokade jag den en aning för länge för det blev en stor seg tomat knäck av den.

Men får ta och göra om och göra rätt för det är så gott.
Första gången jag åt det var i Sydafrika.
Ost, kex och en klick tomato jam 😋

Något som jag inte misslyckades med var rabarber maränger.
Lite söta för att äta som dem är men tänkte i en Eton Mess så blir det nog kanoners.

Vad för goda rabarber recept har ni?



Rabarber maräng



Nu ska jag återgå till mitt morgonkaffe och invänta period 2 i Sverige -Ryssland matchen.

2 comments:

  1. Vad är en Eton mess? 🙂😉

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engelsk variant av marängsviss typ :) . Men ingen chokladsås, bär oftast jordgubbar och grädde med maränger.

      Delete