Monday 13 March 2017

Pajer

Förra veckan var det British Pie Week och då tyckte jag att det passa att ha lite paj här hemma.

Det var 2 pajer som jag höll väldigt långt från min tallrik.



Alltså pajerna var inte äckliga men båda innehöll saker som jag absolut inte äter alltså det finns inte en chans.

Så vad fick min sambo till middag?

På nåt sätt så låter det inte lika äckligt på engelska

Liver and Bacon Pie  ( Lever och bacon paj )

Steak and Kidney Pie ( Stek och njur paj ) 😱

Alltså både levern och njuren är ju sladdriga men njuren hade ju nåt i mitten där som skulle skäras bort och eek illa lukta det också och det luktar när man tillagar det också..

Sambon tyckte att det lukta jättegott när jag höll på med Steak and kidney pajen, hunden  strök runt mig som aldrig förr i köket, det var ju bra mycket kvar av njuren så jag koka upp det för hunden.
Kan ju säga att det lukta sjukt mycket när man kokar den.

Men hunden var glad överlycklig faktiskt, det var sambon också som sa att det var underbart gott.

Själv så var jag nöjd att han gilla det och så fick jag använda min Pie Bird.



Steak & Kidney Pie


No comments:

Post a Comment