Wednesday 1 March 2017

Det bästa ur två världar 😁


Nu skulle det ju kunna handla om något riktigt seriöst men tyvärr inte the handlar om semlor och pannkakor.

Eftersom vi i Sverige kallar gårdagen för fettisdag och äter semlor medan det på engelska är Shrove Tuesday/Pancake day och man äter pannkakor.

För mig som svensk att bara äta pannkakor 1 dag om året är ju helt ofattbart det finns inte i min värld 😊 nej pannkakor varje Torsdag..

Så självklart bestod gårdagen av både pannkakor och semlor.

Jag gjorde mina egna semlor, fast det nu finns att köpa inne i Vancouver, men att åka in till Vancouver för en semla? näe...

Själv så äter jag ju inte mandelmassa så att göra dem själv är ju mindre kladdigt eftersom jag alltid gröpte ur mandelmassan på köpe semlor innan jag kunde äta den.

Så 3 olika variationer blir det av semlan.
En med mandelmassa och grädde, en med bara grädde och en slät bulle med florsocker på.


Nu ska jag dricka kaffe och fortsätta dagen som nästan precis har börjat.

Ha det bäst!


Jo då en bild på (ännu) en semla blir det 😂

                                        





No comments:

Post a Comment