Tuesday 15 March 2016

Björnar





Visst är de gulliga, på behörigt avstånd.
Det kan vi väl vara överens om? :)

Att stöta på ett sånt här lurvigt gulligt djur är för mig riktigt riktigt skrämmande, även om jag inte var rädd alls när jag tog det här kortet, möjligt vis p.g.a att jag stod på vägen när jag tog det.
Ingen logik i det alls jag vet :)



Så därför ska jag ikväll på en "kurs" om björnar.


◾Black bears & grizzly bears
◾Where you're at risk of encountering a bear
◾Bear behaviour ◾Bear avoidance
◾What to do if you encounter a bear
◾Bear spray & other tools

Deras beteende, vart man kan stöta på dem, hur man undviker dem och vad man ska göra om man stöter på dem.

Det är en skrämmande tanke att man plötsligt skulle stöta på en björn när man är ute i skogen men att veta lite vad man ska göra och inte göra om det händer känns lite tryggt.    



                                                                                  










1 comment:

  1. Fina på avstånd ja men huuhh vad läskigt att möta en sådan!

    Kram

    ReplyDelete