Tuesday 9 February 2016

Pancake day, Fettisdag

Så idag var det pancake day, jag förknippar pannkakor till torsdagar nåt man åt varje vecka.. för mig är det idag fettisdagen. 
Alltså jag älskar semmel bullen, den släta kardemumma bullen, jag avskyr mandelmassa så back in the days i Sverige när jag åt köpe semlor  så var det väldigt kladdigt kan jag meddela, för eftersom jag är väldigt förtjust i grädde så var jag tvungen att skopa ut och bort all mandelmassa men samtidigt försöka ha grädde kvar men absolut ingen mandelmassa kvar på grädden. 
Sen kunde jag äta. 
Nu gör jag mina egna semlor och då kan jag fylla min med bara grädde. (vilket jag gör också) 

Men visst åt även jag pannkakor idag man måste ta tillvara på alla traditioner ( om dom är goda )  :)



Åt du några pannkakor eller semlor idag? 

Ha det bäst. 

No comments:

Post a Comment