Friday 3 May 2013

Ett uppvaknande mitt på ljusa da'n




Straxt innan tio bultade det på dörren och brandlarmet tjöt i korridoren.

Öppnade dörren och får höra att vi ska evakuera.

Rökutveckling nånstans.

Så jag kopplade hunden, slängde ner våra pass i väskan och skyndade ut.

Väl ute så börjar man tänka lite.
Typ lustiga tankar som att de enda kläderna jag har är de jag har på mig, allt som är kvar där inne, om kaffebryggaren är avstängd, vilken tur att jag inte åkte iväg till affären då hade jag kommit tillbaka till detta och inte fattat nåt.....typ sånt

Det var en lugn stämning utanför, brandmännen var inte direkt in a hurry de gick lugnt omkring och in och ut ur byggnaden.

Nu var det visst någons öppna spis som det hade rykt från så ingen eld som tur var.

Men jag ska nog ändå ta och packa en väska som jag kan grabba i farten.

2 comments:

  1. Ja, gud vad läskigt!
    Packa en akutväska!

    ReplyDelete
  2. Har tänkt samma tanke flera gånger. Många gånger har jag varit på väg att packa en akutväska, men det har ändå inte blivit av. Nu känner jag att jag MÅSTE göra det.

    ReplyDelete