Monday 26 November 2012

Filmhelg

Helgen som var en långhelg ( K&M var lediga fredag) började i torsdags och vips var det söndag.

Vad vi gjorde?
Inget direkt :)
Fredagen var vi ute och shoppade lite grann, IKEA bland annat ingen kaviar :( men jag har 2 tuber kvar så det ska nog bli bra till jul.
Lördag och söndag var vi ute också och inhandlade diverse saker.

Vi har kollat på film också, inget direkt ovanligt här.

I Torsdags så såg vi Skyfall nya James Bond.

I Fredags såg vi The Dark Knight Rises. (Batman)

I Lördags såg vi The Twilight Saga - Breaking Dawn Part 2

James Bond filmen blev jag otroligt besviken på, filmen var bra men det var ingen James Bond rulle i mina ögon. Jag har sett alla Bond filmer och det ska vara (enligt mig) de typiska James Bond dragen, klyschorna. En action film utan att ha blandat in Bond namnet och den skulle ha fått väldigt höga betyg från mig.

Batman, här snackar vi typisk batman anda, hur bra som helst.

Twilight, Skitbra! Otrolig bra film, bra story, bra slut :) en bra film helt enkelt.

Så allt som allt så har det varit en lyckad helg.






3 comments:

  1. Mysigt att ta så många bra filmer på en gång :-) Nu känns det som om hela världen sett Twilight utom jag.... Får styra upp det! Kram

    ReplyDelete
  2. Jag håller med dig helt och fullt vad gäller Bondfilmen! Det är inte BOND utan alla klyschor, det ska ju vara lite "fånigt" om man säger så. Humor blandat med action. De nyare filmerna drar sig mer och mer mot det renodlade actionstuket och sådana filmer finns det ju så det räcker och blir över...

    Och här är en till som har missat Twilight...

    Kram

    ReplyDelete
  3. Behöver du kaviar får du säga till. Jag kanske kan posta några tubar till dig? :-)

    ReplyDelete