Monday 17 September 2012

Rostad lök

Förra veckan tog rostade löken slut och istället för att åka till IKEA (som är det enda stället som jag har hittat det på) så ställde jag mig och hackade lite lök idag så att mascaran rann.





Men resultatet är helt klart värt mascara under ögat :)



visst tog det lite tid men det har jag gott om :)

Så här gjorde jag:
Hackade lök, värmde upp lite olja i en stekpanna på medel hög värme, i med löken saltade lite strödde över mjöl och lite socker, stekte och rörde om tills den blivit lite brun ( lite brun eftersom jag ställde in den i ugnen efteråt) om man vill torka löken i rumstemperatur steker man den lite brunare men jag valde som sagt att torka den i ugnen på svag värme typ 100 grader. I ugnen lät jag den vara tills den var torr och krispig.



3 comments:

  1. Vad gott!!
    Du är så huslig :-)

    Kramar!

    ReplyDelete
  2. Men kära mitt hjärta hade du inga simglasögon ha,ha. Men bra att det blev ok, säkert godare än det i köpburken. Kram från ett grått och regnigt Linköping.

    ReplyDelete
  3. Ho ho du har ju inte bloggat på TVÅ dagar. Är det pga ögat ;-)?

    ReplyDelete