Wednesday 1 August 2012

Lakrits pulver!

Igår fick jag för mig  - fråga mig inte varför :)- att jag skulle kolla efter lakrits pulver.
Sagt och gjort jag åkte till en indisk frukt och grönt shop kunde inte hitta så jag frågade och jomen visst 3 personer var så hjälpsamma så och hittade det åt mig, jag var ganska säker på att om jag hittade det så skulle det vara ganska dyrt.
Men icke sa nicke det var inte alls dyrt ja jag har ju inget direkt att jämföra med men efter en snabb koll på nätet så såg jag att 50g kosta typ 50 kr, min påse på 200g kostade mig $3 dvs 21 kronor.

Jag vet att jag har sett massor med recept med det i men nu har jag totalt glömt bort dem :(

Så nu ber jag er kära läsare att ge mig så många förslag på vad jag kan göra så att det kommer spruta lakrits ur öronen på mig :D


3 comments:

  1. Lakritspulver... Hm... Nä, där kan jag nog inte hjälpa dig. :-(

    Kram

    ReplyDelete
  2. Eller hemmagjord glass. Kanske (?)

    ReplyDelete
  3. Hej!!

    Lakritspulver, köpte jag oxå när jag var hemma i Sverige i sommar. ÂLSKAR lakrits, men vet inte riktigt vad jag ska hitta på...än!

    ha en dinfin dag, Klem Anna

    ReplyDelete