Wednesday 8 August 2012

Blixtrar och dunder

I går vid 7 tiden på kvällen så började det regna, blixtra och åska här riktigt ordentligt.
Det var riktigt höga knallar och det blixtrade överallt på himlen.

När jag gick och la mig vid elva så höll det fortfarande på, det brakade till så hela sängen skakade.
I morse när jag läste nyheterna så stod det att det hade hållit på till midnatt och att:

Last night's storm was a once-in-decade event


åskväder som igår är väldigt ovanligt här omkring.

Jag har under de snart 2 år som jag varit här inte sett en enda blixt och åska den har jag kanske hört mullra typ 2-3 gånger.

Idag har det fram till nu varit mulet och grått men hyfsat varmt +20 och nu börjar det klarna upp.



2 comments:

  1. Åska kan vara väldigt obehagligt.
    Hoppas att det inte blir mer av den varan nu.

    Kram K

    ReplyDelete
  2. Oj, det var ett rejält åskoväder! Att det höll på så länge! Här har vi haft ett helt gäng i sommar men de har ju bara varat någon timme varje gång.

    Kram

    ReplyDelete