Monday 9 April 2012

Söndag och massor med bilder


Sex timmar var vi ute och gick igår.
Sex timmar tog det att avverka 16 km och då stannade vi inget direkt heller, på bilderna kan ni se varför det tog så lång tid :)
1 av dem var normal promenad, efter ca 5 km tyckte sambon att vi skulle ta denna rutt.


Diez Vistas Trail
Hiking time: 6–8 hours one way Distance: 7km (one way)
Elevation gain: 460 m
This route is recommended for experienced and fit hikers only.
Spanish for “ten views”, the Diez Vistas Trail is aptly named.
Offering spectacular views of Vancouver’s waterways and
mountains, the Diez Vistas Trail commences near the floating
bridge. Travelling uphill into the forest, cross the powerline
and pipeline and continue along a series of switchbacks until
the trail forks. The left trail leads to a viewpoint overlooking
Indian Arm and the right leads to a view of South Beach and
across to Eagle Ridge. After reaching the high point where the
trails reunite, you travel along a forest trail that terminates
at a BC Hydro service road. Keep right and follow the service
road and transmission line (the Old Buntzen Lake Trail) back
to the Buntzen Lake Trail, where a left turn will take you to the
suspension bridge leading to North Beach. From here, follow
either Powerhouse Road or the Buntzen Lake Trail back to
South Beach.

ser ni första raden i texten? haha det är jag inte alls kan jag lova (det var iaf vad jag trodde)

Som ni ser så ska det ta 6-8 timmar för en 7 km rutt, vi gjorde 11 km på 5 timmar, att vi gjorde 11 berodde på att vi gick en annan väg :)  nu var det så att vi gick inte det var klättring :) på de flesta ställena var det knappt att det var någon stig och det gick för det mesta uppåt hela tiden.
Vissa kliv slog jag nästan hakan i knäet, mina lårmuskler tror jag växte för det kändes som om byxorna skulle spricka söm till söm :)

Vyerna på toppen var otroliga men jag kommer inte att göra detta igen på ett bra tag.

efter första klättringen uppåt

tryggt !!


stig

uppåt igen

och så neråt..


underbar vy

dessa följde vi för att veta att vi var på rätt väg 

ohh en upp trampad stig

en inte upp trampad stig

ännu en vy

snö på berget

Jag behöver inte säga hur mina ben känns idag???


6 comments:

  1. Underbara vyer, tack för att du delar med dig. /Bella

    ReplyDelete
  2. Hahaha! Det får mig att tänka på:
    "Män vill aldrig fråga om vägen"... ;-))

    Skönt att det gick bra ändå. Och bra motion! :-D

    ReplyDelete
  3. Jättefina bilder!
    Förstår att du har lite ont i låren idag.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Gud så trevligt! Vilken natur! Jag tror jag hade kunnat gå 20 mil om jag fick byta den skog jag är så fed-up på mot din fantastiska miljö!

    Vackert! Har du också sparrisben? ;-)

    ReplyDelete
  5. Underbart vackert! Hoppas att ni hade bra skor!

    ReplyDelete
  6. Åh vilka fina bilder och vilken miljö att få vandra i! Underbart!

    ReplyDelete