Tuesday 3 April 2012

Ett brev på posten

I fredags kolla jag i våran brevlåda och som vanligt var det reklam men det var ett brev adresserat till mig där.
Jag såg direkt på handstilen vem det var från och när jag vände på kuvertet så såg jag att det var alldeles riktigt.
Brevet var från min mamma.
Nu började jag bli nyfiken och undra vad det var hon hade skickat till mig.
Så snabbt öppna jag det och ser en bunt papper, fattar ännu mindre nu, tar ur dem och det sitter en gul post-it på med ett litet meddelande från söta rara mammsen.
När jag ser vad för papper det är så blev jag så glad.
Glad för mamma rotat runt bland mina papper och hittat dem, glad för att de (förhoppningsvis) kommer att underlätta för mig.



Marcus pass måste nämligen förnyas och då måste jag ha en passbilaga-vårdnadshavare medgivande men eftersom jag är den enda vårdnadshavare så måste jag då bevisa det och det gör detta papper.

Så nu är nästa steg att ta kontakt med ambassaden och höra efter om detta är good enough eller om de/jag behöver nåt annat/mer.


3 comments:

  1. Hoppas det räcker med de papper du har!:)
    Annars brukar det, tröttsamt nog oftast fattas något...
    Kram

    ReplyDelete
  2. Hoppas det ska räcka, ni har ju bott där ett tag nu :-)

    ReplyDelete
  3. Mammor är bäst, de flesta iaf! Hoppas det löser sig nu!

    ReplyDelete