Wednesday 7 March 2012

Hela dagen har jag väntat.

Igår så mötte vi en av dem som fixar och donar här i huset.
Han frågade om våran kökslampa.
Förr förra fredagen var en av dem här och bytte lysrör i kökslampan eftersom den inte ville lysa ordentligt, jag upplyste honom om att de var nyligen bytta men tror inte att han trodde på mig eftersom han frågade:
Are you sure?
Mitt svar? ehh YES!

Anyway, han bytte eftersom de var brända och jag hade ljus igen ända tills jag försökte tända den för tredje gången på kvällen.
Så i fredags så var han här igen och igen bytte han lysrör.
Jodå lyset har funkat av och till, i måndags funka det inte alls förrens jag skulle gå och lägga mig.
Så tillbaka till mannen i början av texten, han frågade om jag skulle vara hemma imorgon d.v.s idag och visst jag svarade ja och jag har varit hemma hela dagen och tror ni nån har kommit hit? Näe.
Inte för att jag har haft annat för mig idag och vädret har inte heller varit så lockande att gå ut i men ändå så tycker jag att de ska komma om de säger det.
Kan ju nämna att det är samma man som det tog 2 veckor för och byta front på en kökslåda och när jag fick tillbaka den så var det en plankbit som han hade spikat fast målat hade nån annan gjort.

Undrar om han dyker upp imorgon

2 comments:

  1. Nä vad drygt sånt är.
    Illa att inte komma när man har avtalat tid!
    Hoppas att ni får rätt på lampan så att den har ljus igen.

    Ha en bra dag
    Kram

    ReplyDelete