Tuesday 17 January 2012

Det här med sport

Jag är väldigt sport intresserad.
Har spelat handboll, fotboll, volleyboll och innebandy och höll på med friidrott när jag var yngre.
När jag bodde i Sverige och Sydafrika så var text-tv en av det första sakerna jag kollade på morgonen.

Här visas det mycket engelsk fotboll och det är oftast tidigt på lördag och söndags mornar och ja jag sitter där klockan sju på lördagsmorgonen och kollar.
De visar mycket hockey här också och ja det blir ett antal matcher som jag kollar på.
Jag sitter och lyssnar på radiosportens hockey sändningar via nätet.
Jag har ofta fått höra att det inte är normalt att vara så sport intresserad eftersom jag inte är man :)
Idag slog det mig att jag kanske inte är så normal som jag trott :) när jag sitter och kollar på handbolls EM från nånstans med en kommentator som pratar slovenska eller nåt sånt.

Gillar du sport?

3 comments:

  1. Hehe...du är lite knäpp allt. :) Jag är måttligt intresserad. Jag har ju ett jobb som kräver ett visst engagemang och kunnande. Sen privat har jag ju en man som är gammal elithandbollsspelare så det blir mycket sport här hemma också. Tur att vi har flera tv-apparater.

    ReplyDelete
  2. Vi kollar på handboll.
    Och följer Sverige i EM och VM och OS, i flera sporter om det går bra för oss.
    Annars, inte så mycket.

    ReplyDelete
  3. Jag är likadan! =) Kollar de flesta sporter och de flesta lag. (dock inte golf, skidor och annat trams som jag inte kallar sport :P)

    ReplyDelete