Wednesday 16 November 2011

What a day!

Det var igår.
Straxt innan 2 ringde mobilen det var från skolan och de talar om för mig att Marcus knä har hoppat ur led när han hade gympa och att ambulansen är på väg.
Han (läraren) frågar mig om jag skulle möta upp dem på sjukhuset eller komma till skolan (i det läget så visste han inte vilken sjukhus de skulle ta honom till)
För min del så spela inte det nån roll för självklart så sa jag att jag kommer till skolan eftersom det är typ tar 2 min att köra dit.
När jag kom dit så satt min lille plutt där på trottoaren med filtar omkring sig och hade väldigt ont, knäskålen satt inte där den skulle, som en hylla på sidan.
Nu är det så att det inte var första gången det hände, hans knä hoppa ur led för 14 månader sedan precis innan vi skulle flyga hit till Kanada.
Men allt gick bra till slut vi åkte till sjukhuset och där ploppa dem tillbaka knäskålen skicka honom till röntgen och sen fick han en värktablett och fick åka hem.

En sak som jag förundras över är att ambulans personerna var med under hela tiden.

2 comments: