Tuesday 18 October 2011

????

Igår knallade jag in på banken och upptäcker att den är stängd.....
Klockan var typ tjugo i tre och de ska stänga fyra.... ingen lapp eller nåt om varför det var stängt, så då tänkte jag i morse att jag åker dit direkt efter jag har släppt av Marcus i skolan, parkerar och tar en promenad med hunden i 30 min innan de öppnar...ja de öppnar 9.30 visar det sig.
Jag förstår mig inte riktigt på dessa öppettider, för här måste man verkligen gå in till banken om man vill utföra några ärenden typ vad vi gjorde för 100 år sen i Sverige :) och så har de öppet mellan 9.30-16.00 varje dag plus att de har öppet 9.30-16.00 på lördagar och en del kontor har öppet söndagar bara för att folk ska ha tid att gå dit.Varför inte ha öppet längre på vardagar så slipper de ha öppet på helgerna....
Ja jag skrev att man gör allt på banken....när vi för över pengar så måste vi gå in där och varje gång är som den första...inget är sparat i fil och det tar runt 20 min (om de är snabba och vet vad de gör). Att göra det online näe det finns inte en chans att göra, online kan man betala sina räkningar, punkt slut.....det enda ja ok man kan överföra pengar inom sina egna konton....
Nähä gott folk nu ska jag göra mig i ordning och förhoppningsvis så är det öppet när jag kommer dit.

No comments:

Post a Comment