Friday 23 September 2011

Tonåringar

Näe måste erkänna att jag inte alls förstår mig på dem ibland.....(läs ganska ofta)

Som igår t.ex när jag kom hem med tvätten allt är vikt och klart i blåa IKEA kassar, så jag placerar Marcus kasse utanför hans dörr.
Visst jag kan lägga in hans kläder i garderoben men jag tycker faktiskt att han ska göra det själv.

När jag kommer hem igen efter att hämtat sambon på jobbet så står kassen kvar, precis på samma ställe.
För att kunna komma in i rummet så måste han flytta på den eller kliva över den..... mmmm det sistnämnda var exakt vad han hade gjort!
Istället för att ta ur kläderna och lägga in dem så klev han över påsen!???!

När jag påpekar att han ska ta hand om kläderna så gör han det direkt.
Skulle ju vara skönt och bli överraskad nån gång.

1 comment:

  1. ja tänk vad glad man skulle bli av lite egna initiativ en helt vanlig dag ;)
    Vi får se, det kanske kommer!

    ReplyDelete